Monday, 4 June 2012

Kucing parsi semi flat face - Jacko

Kucing manja

Ni kucing yang paling manja dan mengada ngada yang pernah aku ada.
Salah sekor anak Julie.Siapa bapak dia gagal dikenalpasti sebab masa adik aku kutip Julie dulu, Julie dah bunting.
Mak dia - Julie
Lahir 11/12/2010.Time tu lahir 6 ekor.Tapi sebab julie ni beranak tengah malam, tak ada siapa tengok dan tolong bidankan.aku bangun pukul 6 pagi tengok dia dah beranak 3 ekor.2 ekor dah mati, sekor lagi tu dok tercungap cungap dalam uri.Julie cuma tengok je.Nak taknak, aku pun koyakkan uri dia, ikat n potong tali pusat dia, pastu lap muka baby tu guna tisu lembab.Pastu Julie beranak lagi 2 ekor - Jacko n Jackie.Lepas anak yang ke-5 keluar, aku tunggu lagi 1 setengah jam sambil letak 3 ekor anak kucing tu kat puting Julie.Time tu barulah naluri keibuan Julie.Dia dok jilat2 anak dia.

Masa umur 2 hari

 Tengok keadaan dah ok, aku pun keluar makan.Balik rumah terus tengok baby lagi.Rupanya Julie dah beranak baby ke-6.Hampeh betul disebabkan takde siape sambut baby tu, baby terbiar mati lemas dalam uri.Sedey woooo.
Hari ke empat, baby kaler putih pulak arwah.Tinggal 2 ekor itam ni je.
Di waktu remaja

http://youtu.be/br2vBM7H53g


Masa berlalu, Jakie n jacko meningkat dewasa.Keduanya perlukan pasangan.Asyik cari jalan keluar rumah.Selalu hilang.Akhirnya aku terpaksa lepaskan Jackie pada sorang catlover dari Shah Alam.Kebetulan mamat ni tengah desprate carikan suami untuk kucing dia yang tengah gatal.Tinggallah Jacko si kucing gemok yang tak boleh panjat pagar sebab masalah obesiti.Hahahaha.
Kucing parsi gemuk
Sekarang ni Jacko kat rumah orang.Dok mengawan ngan kucing orang tu....


1 ulasan:

PeRdU cINta said...

twin..J&J,,sweet la..geramnya gebus sangat ni..

Post a Comment

Oh Belog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes