e1cf37fceece72e44a5476561d72e1d5b640ea1b

Ana Ikan Bakar Di Bandar Baru Bangi | KucenMaster

Jumaat, 1 Februari 2013

Ana Ikan Bakar Di Bandar Baru Bangi

Restoran Ana Ikan Bakar Petai di Bandar Baru Bangi menjadi tempat family gathering untuk sesi Januari 2013.Sebenarnya hampir setiap bulan kitorang akan berkumpul beramai ramai makan di luar.Inilah salah satu cara merapatkan hubungan sesama keluarga yang kitorang praktikkan.Bukan senang nak cari peluang berkumpul macam ni kan.


Bulan lepas Restoran Q Thai menjadi pilihan.Kali ni kami menyerang Restoran Ana Ikan Bakar Petai.Terletak di Bandar Baru Bangi.Lokasi restoran ini mudah dicari.Sekejap je kitorang jumpa walaupun tak pernah bertandang ke sini selama ini.

Sampai je kat Restoran Ana Ikan Bakar Petai, tercengang sekejap tengok keadaan di restoran ni.Penuh giler.Nasib baik jumpa tempat parking yang kosong.
Punyalah sesak
Masuk ke dalam restoran, semua meja dah ada pelanggan.Dan hampir setiap meja dah ada penunggu untuk mengambil alih meja.Punyalah ramai orang.Time tu dah mula rasa menyesal memilih restoran ni.Tapi alang alang dah sampai, tunggu jelah.Takkan nak tukar tempat last minute.
Suasana dalam restoran
Akhirnya setelah penat menunggu, kami berjaya mendapatkan meja yang mampu memuatkan kami 10 orang.Cepat je pekerja Restoran Ana Ikan Bakar Petai mengemaskan meja tu untuk kami.Servis yang bagus walaupun dalam keadaan restoran yang sangat sibuk.Namun nak tunggu makanan sampai boleh tahan penat jugaklah.Maklumlah, terlalu ramai pelanggan.
Harga untuk setiap 100 gram
Ikan di sini semuanya segar
Makanan mula sampai satu persatu.Setelah 10 minit nasi sampai, lauk pertama muncul.Tomyam seafood yang sekadar bolehlah.Tak boleh lawan kesedapan tomyam di kedai tomyam biasa.Tapi oklah.At least ada kuah.Tak adalah makan nasi kering je.
Tomyam yang kurang menjadi
Lauk seterusnya ialah sotong goreng tepung.Pada aku, sotong goreng ni patut di puji.Memang sedap.
Sotong goreng tepung
Butter prawn yang sampai tak lama lepas sotong goreng tepung juga sangat sedap.Tahniah untuk tukang masak Restoran Ana Ikan Bakar Petai.Memang terbaiklah.
Butter prawn yang superb
Ikan bakar bersama petai yang menjadi signature dish Restoran Ana Ikan Bakar Petai sampai selepas itu.Untuk resepi ni, kami memilih ikan pari.Memang patut nama resepi ni diangkat menjadi nama bagi restoran ni.Secara jujur, aku tak pernah rasa ikan bakar sesedap ini.
Ikan pari bakar petai
Ikan siakap tiga rasa pula hanya sampai setelah nasi dah habis.Aku pun dah kenyang.Cuma ambil sedikit saja untuk merasa.Rasanya kurang sedap.Mungkin sebab dah kenyang kot.Hehhehe.

Ikutkan plan asal, lepas makan kami akan berborak dulu seperti biasa.Tapi mengenangkan ramai lagi pelanggan sedang menunggu untuk duduk makan, kitorang pun angkat kaki untuk memberi peluang pelanggan lain menjamu selera pula.

Bagi aku, Restoran Ana Ikan Bakar Petai memang istimewa.Memang sedap kecuali tomyam dan siakap 3 rasanya.Hehehe.Tapi tak sanggup rasanya datang sini lagi.Tak sanggup jadi penunggu meja.Dah macam waiter tunggu belakang meja pelanggan je.

8 ulasan:

Mama Adam berkata...

Pasni mana pulak?

kucen master berkata...

jom mkn nandos pulak

Asmieza As berkata...

sedapnya udang goreng tepunggg

Aneka Resepi berkata...

Wah makan besar ek?

Tanpa Nama berkata...

Bangi Ikan Bakar 4 Rasa said...
Ikan Bakar di Bangi yang juga sedap
http://bangikanbakarsos.wordpress.com
Sos buatan sendiri yang sangat enak. Terdapat 4 citarasa masakan dan resepi ikan bakar

||aLeaSaRa|| berkata...

erkkk seksyen berapa ye huhu..ingat nak jalan2 makan murtabak spore kat bangi.wah menarik tu ikan bakar pari dengan petai tu..laporlah pulakkkkk...

kucen master berkata...

Seksyen brape tak tau la pulak.tp klu drpd tol bangi tu, jumpe bulatan pertama, ikut pukul 9.pastu jmpe simpang kanan, trus buat u turn.restoran tepi jalan tu je.sebelah balai bomba

Dino Bowling berkata...

Salam, nextime kalau nak datang lagi boleh buat reservation, sila call, sms atau whatsapp paksu 012-9355869 berserta per-order sampai terus makan insyaallah...

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes