e1cf37fceece72e44a5476561d72e1d5b640ea1b

KucenMaster: Jun 2013 Jun 2013 | KucenMaster

Ahad, 30 Jun 2013

Kitty meniti alam remaja

kucing persia

Cepatnya masa berlalu.Sedar tak sedar dah 6 bulan Kitty aku bela.Masa mula mula aku beli kucing parsi ni, umur dia baru 2 bulan.Maknanya dah 8 bulan dah umur dia.Dah remaja rupanya babygirl ni.

Khamis, 27 Jun 2013

Final Piala FA Kelantan lawan Johor DT


Perlawanan antara Kelantan dan Johor DT Sabtu ni di Bukit Jalil memang ditunggu tunggu.Kehebatan Red Warrior sememangnya tak boleh dipertikaikan lagi.Reputasi sebagai juara bertahan sukar nak dicalarkan.Namun kebangkitan mengejut Harimau Selatan yang berhibernasi sekian lama tak boleh dipandang remeh.Tinggal selangkah saja lagi untuk menjadi juara.Tiada siapa sudi mengalah.

Rabu, 26 Jun 2013

Bila harga emas akan naik?


Harga emas jatuh sejak April lalu masih belum pulih.Harganya sentiasa turun setiap hari.Ramai yang beranggapan harganya akan turun lagi.Masing masing masih lagi mengharapkan trend kejatuhan harga ini akan berterusan dan hanya akan membeli pada harga terendah.Persoalannya paras manakah baru boleh dikatakan harga terendah?

Isnin, 24 Jun 2013

Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2013


Tinggal lagi beberapa hari saja lagi kita nak menyambut Ramadhan.Dijangkakan, kita mula berpuasa pada 10 Julai ni.Maka bermulalah perubahan jadual bangun tidur dan waktu makan kita.Bukan senang sebenarnya nak set balik jadual harian kita.Di bawah ni dah disediakan jadual waktu imsak dan berbuka puasa bagi tahun 2013 /  1434 hijrah.Diharap jadual ni dapat membantu kita dalam menghadapi bulan yang lebih baik daripada seribu bulan ni.

Siapa pandai pasang iklan Komli kat Blogspot?


Bukan rahsia lagi aku dah join dengan Komli.Rasanya korang pun perasan ada Komli tunjuk penumbuk kat Skyscraper blog ni.Tapi kalau perhati betul betul, tak jumpa Komli kat bahagian "Leaderboard" dan "Medium Rectangle".Kenapa ea?

Jerebu


Macam dah jadi acara tahunan, setiap tahun Indonesia akan menghantar jerebu ke seluruh nusantara.Paling teruk terjejas, Singapura dan Malaysia selain Indonesia sendiri.Puncanya - pembakaran hutan di Indonesia.

Ahad, 23 Jun 2013

Mencuba nasib dengan Komli

Assalamualaikum.Sejak dua tiga menjak ini makin ramai blogger cuba meminang Komli.Ada berjaya, ada yang tidak.Tu adat la kan.Tak semua berjaya

Selasa, 11 Jun 2013

Selamat Bulan Syaaban


Sedar tak sedar hari ni dah 2 Syaaban.Tak sedar pun Rejab dah habis.Tak lama lagi masuk pulak bulan Ramadhan.Sekejap masa berlalu.Dah nak berpuasa dah kita.Puasa yang lepas dah habis ganti?Heheee.

Jumaat, 7 Jun 2013

Cat Beard


Cat beard ni bukanlah pasal janggut kucing sebenarnya.Walaupun dagu kucing tu berbulu, tapi pada kebanyakkan orang itu adalah bulu kucing.Bukanlah janggut.Lainlah misai kucing.Bentuknya pun berbeza dari bulu yang lain walaupun sama sama berada di atas bibir.

Habis tu....Mana datang istilah cat beard ni?

Rahsia Garam Untuk Kesihatan


Penggunaan garam bukit bagi tujuan kesihatan bukanlah sesuatu yang baru.Sejak beribu tahun, manusia mempercayai sejenis tenaga misteri tersembunyi dalam garam yang mampu meningkatkan kualiti hidup.Bukan setakat menyedapkan makanan je taw.Banyak lagi khasiat garam bukit ni.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes