e1cf37fceece72e44a5476561d72e1d5b640ea1b

Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2013 | KucenMaster

Isnin, 24 Jun 2013

Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2013


Tinggal lagi beberapa hari saja lagi kita nak menyambut Ramadhan.Dijangkakan, kita mula berpuasa pada 10 Julai ni.Maka bermulalah perubahan jadual bangun tidur dan waktu makan kita.Bukan senang sebenarnya nak set balik jadual harian kita.Di bawah ni dah disediakan jadual waktu imsak dan berbuka puasa bagi tahun 2013 /  1434 hijrah.Diharap jadual ni dapat membantu kita dalam menghadapi bulan yang lebih baik daripada seribu bulan ni.

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 2013/1434h

BIL 

NEGERI 

ZON

1    

MELAKA

MELAKA

2

JOHOR


3

PERAK


4  

SARAWAK


5

SABAH


6

TERENGGANU


7

KELANTAN


8

SELANGOR


9

PAHANG


10

WILAYAH PERSEKUTUAN


11

WILAYAH PERSEKUTUAN

LABUAN

12

PERLIS

PERLIS

13

NEGERI SEMBILAN 


14

KEDAH


15

PULAU PINANG

PULAU PINANG
** Sumber: Pengurusan Fatwa, Jakim

Di sini juga disertakan niat berpuasa dan niat berbuka puasa  untuk kita semua.

Niat Puasa

Niat Berbuka Puasa

11 ulasan:

Mama Adam berkata...

Open house bro? Buka puasa =)

kucen master berkata...

tu kena tanya tuan belog bunting padi.hohoho

Tasneem berkata...

terima kasih share. lepas ni tak kalut lagi nak cari zon mana. #kedah,zon3

Noor Mala Shahar berkata...

tq atas infonya....

Tanpa Nama berkata...

saya dh buka link tu tapi mcm tahun lepas punya je....

farid salleh berkata...

Tq dengan info yang dikongsi.. tak sabar rasanya nak melangkah ke bulan yang mulia ni..

Teena Tna berkata...

Lagi 4 hari jer nak puasa..
Smoga dapat betemu Ramadhan kali ini...

Dr Purva Pius berkata...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

jurjanibude0811@gmail.com berkata...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
BAGAIMANA CARA MENGENAI KREDIT PINJAMAN JAMINAN
(a) Peminjam palsu tidak perlu meminta cagaran dan tidak ada laman web
(b) Peminjam palsu tidak mempunyai sijil perniagaan
(c) Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan anda yang membuat anda layak mendapat pinjaman
(d) Peminjam palsu tidak menggunakan Gmail, tidak ada dominan
(e) Peminjam palsu tidak mempunyai alamat pejabat fizikal
(f) Peminjam palsu meminta yuran pendaftaran dan bayaran trans
Daftar sekarang
DAFTAR SEKARANG: info@aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
laman web ::: https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ::: + 447456405237. Saya mendapat pinjaman sebanyak Rm 2.4 juta dengan kadar faedah pinjaman sebanyak 1% dari PINJAMAN AASIMAHA ADILA AHMED. Semoga Allah memberkati mereka. InsyaAllah, dengan setia
Jurjani baik
Pengerusi Eksekutif / PENGENALAN Pegawai, VENTURES HARTA TANAH Email.jurjanibude0811@gmail.com

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes