e1cf37fceece72e44a5476561d72e1d5b640ea1b

Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2013 | KucenMaster

Isnin, 24 Jun 2013

Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2013


Tinggal lagi beberapa hari saja lagi kita nak menyambut Ramadhan.Dijangkakan, kita mula berpuasa pada 10 Julai ni.Maka bermulalah perubahan jadual bangun tidur dan waktu makan kita.Bukan senang sebenarnya nak set balik jadual harian kita.Di bawah ni dah disediakan jadual waktu imsak dan berbuka puasa bagi tahun 2013 /  1434 hijrah.Diharap jadual ni dapat membantu kita dalam menghadapi bulan yang lebih baik daripada seribu bulan ni.

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 2013/1434h

BIL 

NEGERI 

ZON

1    

MELAKA

MELAKA

2

JOHOR


3

PERAK


4  

SARAWAK


5

SABAH


6

TERENGGANU


7

KELANTAN


8

SELANGOR


9

PAHANG


10

WILAYAH PERSEKUTUAN


11

WILAYAH PERSEKUTUAN

LABUAN

12

PERLIS

PERLIS

13

NEGERI SEMBILAN 


14

KEDAH


15

PULAU PINANG

PULAU PINANG
** Sumber: Pengurusan Fatwa, Jakim

Di sini juga disertakan niat berpuasa dan niat berbuka puasa  untuk kita semua.

Niat Puasa

Niat Berbuka Puasa

8 ulasan:

Mama Adam berkata...

Open house bro? Buka puasa =)

kucen master berkata...

tu kena tanya tuan belog bunting padi.hohoho

Tasneem berkata...

terima kasih share. lepas ni tak kalut lagi nak cari zon mana. #kedah,zon3

Noor Mala Shahar berkata...

tq atas infonya....

Tanpa Nama berkata...

saya dh buka link tu tapi mcm tahun lepas punya je....

farid salleh berkata...

Tq dengan info yang dikongsi.. tak sabar rasanya nak melangkah ke bulan yang mulia ni..

Teena Tna berkata...

Lagi 4 hari jer nak puasa..
Smoga dapat betemu Ramadhan kali ini...

Dr Purva Pius berkata...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes