Monday, 24 June 2013

Jadual Imsak Dan Berbuka Puasa 2013


Tinggal lagi beberapa hari saja lagi kita nak menyambut Ramadhan.Dijangkakan, kita mula berpuasa pada 10 Julai ni.Maka bermulalah perubahan jadual bangun tidur dan waktu makan kita.Bukan senang sebenarnya nak set balik jadual harian kita.Di bawah ni dah disediakan jadual waktu imsak dan berbuka puasa bagi tahun 2013 /  1434 hijrah.Diharap jadual ni dapat membantu kita dalam menghadapi bulan yang lebih baik daripada seribu bulan ni.

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 2013/1434h

BIL 

NEGERI 

ZON

1    

MELAKA

MELAKA

2

JOHOR


3

PERAK


4  

SARAWAK


5

SABAH


6

TERENGGANU


7

KELANTAN


8

SELANGOR


9

PAHANG


10

WILAYAH PERSEKUTUAN


11

WILAYAH PERSEKUTUAN

LABUAN

12

PERLIS

PERLIS

13

NEGERI SEMBILAN 


14

KEDAH


15

PULAU PINANG

PULAU PINANG
** Sumber: Pengurusan Fatwa, Jakim

Di sini juga disertakan niat berpuasa dan niat berbuka puasa  untuk kita semua.

Niat Puasa

Niat Berbuka Puasa

7 ulasan:

Mama Adam said...

Open house bro? Buka puasa =)

kucen master said...

tu kena tanya tuan belog bunting padi.hohoho

Tasneem said...

terima kasih share. lepas ni tak kalut lagi nak cari zon mana. #kedah,zon3

Noor Mala Shahar said...

tq atas infonya....

Anonymous said...

saya dh buka link tu tapi mcm tahun lepas punya je....

farid salleh said...

Tq dengan info yang dikongsi.. tak sabar rasanya nak melangkah ke bulan yang mulia ni..

Teena Tna said...

Lagi 4 hari jer nak puasa..
Smoga dapat betemu Ramadhan kali ini...

Post a Comment

Oh Belog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes