e1cf37fceece72e44a5476561d72e1d5b640ea1b

Kitty meniti alam remaja | KucenMaster

Ahad, 30 Jun 2013

Kitty meniti alam remaja

kucing persia

Cepatnya masa berlalu.Sedar tak sedar dah 6 bulan Kitty aku bela.Masa mula mula aku beli kucing parsi ni, umur dia baru 2 bulan.Maknanya dah 8 bulan dah umur dia.Dah remaja rupanya babygirl ni.


Masa baru beli dulu, Kitty ada banyak kurap.dah sampai rumah baru perasan.Patutlah dia tak aktif dan mengiau tak henti henti.Terlalu sakit agaknya.Tapi setelah dirawat dan disahkan bebas kurap, kitty menjadi hyperaktif dan hypermanja.Pantang dipanggil, dia akan datang naik ke riba.Alolololo...Manjanya baby daddy ni..
kucing parsi flat face
Rajin 'menjaga' ikan
Waktu malam pulak, tempat tidur kitty adalah diatas dada aku.Setiap malam dia berebut tempat tidur dengan Diva.Bezanya, kalau Diva lambat cop tempat, Diva pasrah tidur di atas sofa.Tapi Kitty, dia akan menyendel juga untuk tidur dengan tuannya.Tak dapat atas dada, atas dahi pun jadi.Adoyai...Bila aku kunci pintu tak bagi dia tidur dengan aku, dia akan mengiau sepanjang malam merayu untuk tidur bersama.Yang peliknya, siang hari pandai pulak dia tidur sorang sorang.
kucing parsi flat face highnose
Gaya tidur seekor kucing parsi
Seiring dengan peningkatan usia, Kitty semakin galak memanjat ke sini sana.Pantang lepa sikit, dia dah ada atas bumbung.Lepas tu bising suruh orang turunkan.nak naik pandai.Nak turun tau pulak dia gayat.Hahahaha.
kucing parsi
Lebih kiut dari gajah

Kadang kadang, penat melayan karenah anak dara sekor ni.Tak cukup tidur nak semata mata sebab kucing manja ni.Nasib baiklah Jacko dan Boboi tak macam ni.Hohohoho.
kucing parsi flat face
Bersama Jacko yang cool

18 ulasan:

Norhasniza Khalid berkata...

hamboi.. gebunya..
comel..

kucen master berkata...

Kitty memang gebu dan kiut.Tapi tak boleh lawan keanggunan Diva.huhu

kacang berkata...

i love cat.comelnyee=D

Sop berkata...

ada lebih? minta sekor :)

kucen master berkata...

Lebih? Memang xde la.hahaha

cahaya ilahi berkata...

rajin nye bela kucing ^_^..

kucen master berkata...

Dah hobi.suka menternak.hahaha

HANIS AFIQ berkata...

biasa bagi makn apa untuk kucing siht, gemuk, bulu x gugur.. selain dri mkann kucing? terima ksih..

sukiman berkata...

salam ziarah

kucen master berkata...

Sy bg makan RC hair n skin.pastu sy selang selikan dengan iams utk elakkan kucing jemu.ada sesetengah orang bg ayam rebus.memang bagus.tp sy x bg sebab x nak ajar kucing sy mengganggu org makan.sebab tu kucing x pandang lauk pauk atas meja.hahaha

kucen master berkata...

Tq sukiman

Zai Zaiman berkata...

comel kucennye.. geram..

Mizz Aiza berkata...

geram tengok..

Khamsi Abdullah berkata...

One of my friend dekat Pekan, Pahang siap sewakan rumah..kucing dia banyak sangat..

Mama Adam berkata...

uncle tambah koleksi kucen?
meh tgk hadiah uncle =)

Teena Tna berkata...

Bulatnya mata dia..

trah zain berkata...

Ololo.. Comei..haha
Remaja dh dia..haha.. Lawak ^__^

kucen master berkata...

Sweet 8 month tu...hahahaa

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes