e1cf37fceece72e44a5476561d72e1d5b640ea1b

Rowan Atkinson masuk Islam? | KucenMaster

Sabtu, 5 Oktober 2013

Rowan Atkinson masuk Islam?

rowan atkinson islam

Rowan Atkinson masuk Islam ke?Dua tiga hari ni ramai orang share kat fesbuk pasal info ni.Tapi aku sikit pun tak percaya.Akhirnya sekarang terbukti khabar angin tu paslu.


Apasal aku susah sangat aku nak percaya Mr. Bean ni masuk Islam?Sebabnya simple.Rowan Atkinson selama ini adalah seorang yang Islamfobia.Tiba tiba sekarang dapat hidayah dan terbuka pintu hati dia nak masuk Islam.Bukan sesuatu yang mustahil tapi sangat jarang terjadi.Kita yang lahir sebagai Islam pun susah untuk terima hidayah.Inikan pulak org yang dah lama berprasangka buruk terhadap Islam.Takkan boleh dapat hidayah lepas tengok filem yang menghina agama Islam.Ikut logik akal aku, sepatutnya salah faham terhadap agama Islam semakin dalam.Lainlah dia pergi dengar ceramah Uztaz Azhar Idrus ke, Uztaz Don ke, boleh lah aku percaya dia tertarik untuk masuk Islam.
rowan atkinson islam
sumber dari Islam Watch
Cerita yang heboh pasal Mr. Bean masuk Islam kali dah pun dinafikan oleh Lucy, pengurus Rowan Atkinson.
mr bean muslim

So, tamatlah cerita tentang Mr. Bean masuk Islam.Harap harap lepas ni adalah hamba Allah yang cuba berdakwah membetulkan salah faham Mr. Bean terhadap Islam.Mana tau, bila dia tersedar yang pandangan dia pada agama Islam selama ni salah, dia betul betul masuk Islam kan.Aminn....

13 ulasan:

puteri kasih berkata...

ha ah ada juga terbaca tentang mr bean ni masuk islam...macam-macam khabar angin sekarang ni

Affy Afiqah berkata...

tu laa, ada juga dengar2, tapi kalau Allah nak bagi hidayah, kat sesiapa pun boleh, even orang yang 100% tak percaya Islam pun akan percaya. Kuasa Dia, kita pun tak tahu kan? :)

Chot berkata...

gue mmg mls lyn viral fb....setakat baca & tengok boleh la..nk percaya...tggu dulu. Kalau btl dia cnvert mmg bgs. Tapi dah kita yg mmg islam ni...sibuk2 sgt nk fikir Islam ke tidak en.kacang tu knpe?..sendiri jd muslim ni jaga ke tidak agama kita sendiri.kan? Beri cntoh baik utk non-muslim.. tu tggungjawab kita..hidayah..urusan Dia..ke guane? haha. Peace!

PeRdU cINta berkata...

hidayah Allah itu tidak terhijab untuk sesiapa pun..sebagai yang dilahirkan muslim kita berusaha bersungguh-sungguh mantapkan lagi keimanan kita pada NYA..moga kita menjadi duta kepada agama yang mampu mancairkan jiwa insan lain betapa indahnya Islam itu sendiri :)

kucen master berkata...

Tu la pasal Puteri Kasih.semua ni start ngan entri kat www.israelcool.com
yang peliknya diorg ni anti islam.kenapa buat cerita pasal mr bean dpt hidayah?nak suruh puak2 diorg boikot mr bean kot

kucen master berkata...

Hidayah tu boleh dtg kt sesiapa je, Affy Afiqah.tp mcm x logik klu dpt hidayah lepas tgk filem yg menghina Rasulullah.cerita tu tonjolkan nabi kita sebagai kaki pompuan dan x berakhlak.sedangkan nabi Muhammad lah manusia paling sempurna akhlaknya

kucen master berkata...

Memang gitu le sepatutnye chot.kite org islam ni dok tunjuk contoh yg x molek.yg penuh dalam penjara pulau kambing tu org islam.yg buang anok tu ramai org islam.yang gi beli nombor ekor pon ramai org islam.yg pening mengisap pon ramai islam.org kafir nak masuk islam pon jadi takut

AiSyA LiEzA berkata...

ekh..sy xtau pun khbar angin ni..ahhaha.. xD

kucen master berkata...

Hidayah tu mmang tak terhijab kalau Allah nak nak bg, Perdu cinta.mcm neil amstrong.kat bulan pun boleh dengar azan.tp jarang ada kes mcm tu

kucen master berkata...

Xde facebook ea AiSyA LiEzA.patut la x dengar.hahaha

Aefa Aerisya berkata...

pernah nampak org share pasal ni.. tp xambik port pun huhu..

kucen master berkata...

Aefa Aerisya, Sy pun x ambik port Mula 2.Tapi bila dah masuk paper, barulah stat check betul ke bohong

Mama Adam berkata...

Macam-macam!

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes